معرفی گروه مالی Ant؛ باارزش‌ترین فین‌تک دنیا

معرفی گروه مالی Ant؛ باارزش‌ترین فین‌تک دنیا

معرفی اجمالی:

گروه Ant که قبلاً با نام Ant Financial و Alipay شناخته می‌شد، یک شرکت وابسته به گروه چینی Alibaba است. گروه Ant دارای بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت دیجیتال در چین به نام Alipay است که بیش از یک میلیارد کاربر داشته و به حدود 80 میلیون نفر از صاحبان مشاغل خدمات ارائه می‌دهد. حجم کل پرداخت‌ها در پلتفرم Alipay در سال 2020 بالغ بر 118 تریلیون ین بوده است و در مارس 2019، طبق گزارش وال استریت ژورنال، صندوق اصلی بازار پول Ant به نام Tianhong Yu’e Bao با بیش از 588 میلیون کاربر یا بیش از یک سوم جمعیت چین، به عنوان بزرگترین صندوق بازار پولی در جهان شناخته شد.

گروه Ant دارای 10 شعبه در کشور چین بوده و علاوه بر آن، در کشورهای دیگری همچون ژاپن، تایلند، سنگاپور، کره، انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا، استرالیا و نیوزیلند نیز شعبه دارد.

 

تاریخچه:

Alipay در اکتبر سال 2014 به Ant Group Services تغییر نام داد و در سال 2020 نام شرکت به Ant Group Co., Ltd تبدیل گشت. Ant Group در سال 2015 توانست با استفاده از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ حدود 4.5 میلیارد دلار منابع مالی تأمین کند و در همین سال ارزش شرکت به بیش از 45 میلیارد دلار رسید. تا سال 2016، تعداد مشتریان فعال سالانه این شرکت به 450 میلیون کاربر رسید و طبق گزارش‌های Credit Suisse، بیش از 58 درصد پرداخت‌های آنلاین در سراسر چین توسط Ant صورت می‌گرفت.

Ant در سال 2016 موفق به خرید شرکت EyeVerify Inc شد که به نام Zoloz تغییر نام داد. در ابتدای سال 2017 شرکت ارزشی بالغ بر 60 میلیارد دلار داشت و اقدام به خرید شرکت‌  MoneyGram International به ارزش 880 میلیون دلار کرد. در سپتامبر 2017، Ant Group از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با هلدینگ Sir Li Ka-shing CK Hutchison یک سرویس کیف پول دیجیتال در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کرد. علاوه بر آن در ژوئن 2018، موفق به ایجاد سرویس حواله نقدی مبتنی بر بلاک‌چین شد که امکان انتقال پول نقد در زمان واقعی را بین هنگ‌کنگ و فیلیپین فراهم می‌نمود. در سال 2019، Ant اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری در بازارهای هند و جنوب شرق آسیا است.

خدمات:

1Alipay: یکی از خدمات گروه Ant، پلتفرم Alipay است که بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت‌های آنلاین و موبایلی در جهان است.

2- Yu’e Bao: بزرگترین صندوق بازار پول جهان است که توسط گروه Ant اداره می‌شود. این صندوق اکنون 600 میلیون کاربر دارد که از آن به عنوان یک ابزار مدیریت پول نقد از طریق اپلیکیشن کیف پول Ant Alipay استفاده می‌کنند.

3- سیستم رتبه‌بندی شخص ثالث: این سیستم به نام Zhima Credit ( از Zhima با نام Sesame نیز نامبرده می‌شود ) نامگذاری شده است. Zhima یک سرویس ارزیابی اعتبار خصوصی و مستقل است که به منظور کاربری تجاری ایجاد شده است. کاربرانی که در ارزیابی‌های Zhima امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند از مزیت‌هایی مانند معافیت در سپرده‌گذاری هنگام اجاره دوچرخه و سایر وسایل نقلیه و یا تخفیف‌های اقامت در هتل برخوردار می‌شوند.

4- فناوری تشخیض چهره مجازی: در پرداخت آنلاین از طریق Alipay مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- پلتفرم مدیریت ثروت به نام Ant Fortune: مدیریت ثروت در Ant fortune از طریق پلتفرم آنلاین Caifuhao  بوده (در زبان چینی به معنای ثروت است) که در آن با استفاده از توابع خودکار مانند تابع نقشه‌برداری هوشمند هوش مصنوعی، محتوای موردنیاز برای آموزش سرمایه‌گذاران مانند نمودارها، تولید می‌شود. این پلتفرم بیش از 100 نهاد و صندوق سرمایه‌گذاری را برای مدیریت ثروت معرفی می‌نماید که حدود 4000 محصول مدیریت ثروت را ارائه می‌دهند. با افتتاح حساب Caifuhao، شرکت‌ها می‌توانند مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، اطلاعات مرتبط از جمله نکات سرمایه‌گذاری، پاسخ به سؤالات ارسال شده توسط مشتریان را به اشتراک بگذارند و توصیه‌های سفارشی برای محصولات مالی مختلف که نیازهای فردی مشتریان را برآورده می کنند، ارائه دهند. طبق اعلام رئیس گروه تجاری مالی دیجیتال در Ant Financial، محصولات مدیریت ثروت و خدمات سرمایه‌گذاری این پلتفرم محدود به سرمایه‌گذاران با ارزش خالص بالا و مدیران سبد سهام نخواهد بود. در واقع هدف این پلتفرم، استفاده از تکنولوژی برای برقراری ارتباط موثرتر با کاربر و بازاریابی هوشمند است به نحوی که به معرفی محصولات متناسب و خدمات قابل ارائه برای کاربران عادی منجر شود. حدود 40 شرکت که از دو سال پیش استفاده از پلتفرم Ant Fortune را برای مدیریت و انتشار محتوای مرتبط با مدیریت مالی و ثروت و تعامل با سرمایه‌گذاران آغاز کردند، شاهد بهبود حجم تراکنش‌های کاربران و همچنین کارایی عملیاتی بوده‌اند. صندوق Yu’e Bao یکی از مهم‌ترین صندوق‌های این پلتفرم آنلاین است.

6- Fortune Account: پلتفرمی که به موسسات مالی اجازه می‌دهد محتوای محصولات خود را در آن به نمایش گذاشته و محصولات و خدمات خود را از این طریق به فروش برسانند. با استفاده از Fortune account، مؤسسات مالی امکان دسترسی به مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی و سایر خدمات، از جمله اتصال بهتر کاربر، پروفایل کاربری، بهینه‌سازی عملیاتی و بازاریابی هوشمند را خواهند داشت. این قابلیت‌ها منجر به افزایش کارایی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها برای مؤسسات مالی می‌شود.

7- Huabei: پلتفرم اختصاصی اعتبار مصرف‌کننده است که از مصرف‌کنندگان پشتیبانی می‌کند تا بتوانند به صورت اعتباری خرید کنند.کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم و برای خریدهای روزمره خود از وام‌های خرد با مهلت بازپرداخت 12 ماهه بهره‌مند شوند. همچنین امکان تأخیر در بازپرداخت به مدت 40 روز بدون متحمل شدن جریمه دیرکرد، از دیگر مزیت‌های پلتفرمHuabeiاست.Huabeiیک سرویس فراگیر مالی است که از سرمایه موسسات مالی و سایر سرمایه‌گذاران نهادی برای اعتباردهی به مصرف‌کنندگان، استفاده می‌نماید. 

8- Xiang Hu Bao: به معنای حفاظت متقابل است. این پلتفرم، یک برنامه آنلاین حمایتی متقابل در برابر 100 نوع بیماری و در بستر Alipay است. همه متقاضیان این برنامه در ریسک ابتلا به بیماری‌های بحرانی سهیم هستند و هزینه‌های مربوطه را به طور جمعی متحمل می‌شوند که در این برنامه از فناوری بلاکچین برای تشخیص درستی ادعاها استفاده می‌شود. Xiang Hu Bao یک شرکت بیمه نیست بلکه مکملی برای سایر شرکت‌های بیمه پایه است که دامنه و عمق پوشش گسترده‌تری دارد.

9- MYbank: به عنوان اولین بانک خصوصی مبتنی بر وب در چین شناخته می‌شود که هیچ شعبه فیزیکی در کشور ندارد. حوزه فعالیت این بانک بانکداری خرد است و به بیش از 40 میلیون اپراتور با مقیاس کوچک خدمات اعتباری ارائه می‌دهد. MYbank بیش از 6 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت موفق شده است تا 310 مدل وام‌دهی مختلف ایجاد کند که متقاضیان می‌توانند درخواست وام خود را در بستر اینترنت طی سه دقیقه تکمیل نموده و در طول یک ثانیه نتیجه مربوطه و تأییدیه‌های لازم را اخذ کنند و در کل این فرآیند انسان هیچ نقشی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید