معرفی شرکت اعتبارسنجی CRIF
معرفی اجمالی:
شرکت اعتبارسنجی CRIF یک موسسه جهانی است که در توسعه و مدیریت خدمات اعتبارسنجی، سیستمهای اطلاعات تجاری و ارائه راهحلهای اعتباری تخصص دارد. این شرکت در سال 1988 در بولونیا (ایتالیا) تأسیس شد و دارای حضور بین المللی در چهار قاره (اروپا ، آمریکا ، آفریقا و آسیا) میباشد. شرکت CRIF در بیش از 70 کشور دنیا از جمله آرژانتین، چین، اتریش، اسپانیا، لهستان، اسلواکی، آلمان، فرانسه، مصر، هندوستان، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، اردن، ماداگاسکار، فیلیپین، روسیه، امریکا، ترکیه و … فعالیت مینماید و دارای بازار گستردهای در کل دنیا میباشد. لازم به ذکر است حدود 5500 نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
این شرکت در اکثر بازارهای مالی فعال بوده و خدمات خود را در اختیار بانکهای مرکزی، بانکهای تجاری، وامدهندگان خصوصی، شرکتهای حقوقی، اشخاص حقیقی، شرکتهای بیمه، شرکتهای مخابراتی، بازارهای سرمایه و انواع مختلف نیروگاهها، قرار میدهد. در حال حاضر شرکت CRIF به بیش از 10،500 موسسه مالی و اعتباری، 1000 شرکت بیمهای و بالغ بر 82،000 مشاغل خصوصی، انواع خدمات اعتبارسنجی و مشاورهای ارائه میدهد و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت دنیا متقاضی خدمات و محصولات متنوع آن محسوب میگردند.
انواع خدمات:
از جمله خدماتی که شرکت CRIF به بانکهای مرکزی، اشخاص حقیقی و سایر شرکتها ارائه میدهد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1- خدمات به بانکهای مرکزی: در 29 بانک مرکزی از خدمات شرکت اعتبارسنجی CRIF استفاده میشود. خدماتی که این شرکت از طریق تکنولوژیهای فوق پیشرفته به بانکهای مرکزی ارائه میدهد، در دو گروه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و ارزیابی اعتباری اشخاص حقوقی قرار میگیرد.
2- خدمات به اشخاص حقیقی: انجام فرآیند اعتبارسنجی اشخاص حقیقی به منظور برخورداری از انواع تسهیلات و اعتبارات موجود
3- خدمات به شرکتهای حقوقی، مخابراتی و بیمه: شرکتهای فعال در هر حوزهای به منظور رقابت موفقیتآمیز و دستیابی به اهداف سودآور خود در بازارهای پیچیده، ضروری است که بتوانند بر اطلاعات و ابزارهای ارزیابی کسبوکار، در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملاً کارآمد دسترسی داشته باشند تا بتوانند در تصمیمات خود با رعایت دقت و سرعت عمل کنند. ماموریت CRIF ارائه راهحلهای مناسب برای رفع نیازهای اینچنینی شرکتها است. شرکت CRIF با ارائه راهحلهای اطلاعاتی یکپارچه و بکارگیری سیستمهای پشتیبانی قدرتمند که از نظر فناوری منحصر بفرد هستند، میتواند حمایتهای استراتژیک و عملیاتی ارزشمندی از شرکتها بعمل آورد. از جمله خدمات شرکت CRIF به شرکتها میتوان به فراهم نمودن اطلاعات کسب و کار، ایجاد سازوکارهای بهینهسازی فرآیندهای تجاری (مانند امکان سرمایهگذاریهای مداوم در بخشهای تکنولوژیکی، ارائه آموزشهای ویژه جهت شناخت خطر و جلوگیری از راههای تقلب و کلاهبرداری، امکان تحقیقات مداوم با هدف بهبود کارآیی فرآیند و اثربخشی کلیه اقدامات و …)، مدیریت انواع ریسک، تجزیه و تحلیل انواع دادههای خرد و کلان در ابعاد گسترده و تجمیع اعتبار، اشاره نمود.
4- خدمات بازار سرمایه: یکی از شاخصترین خدماتی که شرکت CRIF در بازار سرمایه ارائه میدهد، رتبهبندی اعتباری است. رتبهبندی اعتباری شرکت CRIF به دو گروه اختصاص مییابد: 1- شرکتها (رتبهبندی ناشران) 2- ابزارهای مالی. فرایند رتبهبندی معمولاً شامل رتبهبندی مدیران ارشد (و در موارد قابل توجه ، مالکان) میشود. رتبهبندی امکان ارزیابی مستقل در مورد توانایی و تمایل ناشر برای انجام کامل و به موقع تعهدات مالی است. این تجزیه و تحلیل ، با هدف ارزیابی توانایی ایجاد جریانهای نقدی کافی در آینده برای بازپرداخت بدهی ، بر دو حوزه اصلی ریسک تجاری و ریسک مالی تمرکز دارد.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ