شرکت اعتبارسنجی Trusting Social

شرکت اعتبارسنجی Trusting Social

معرفی اجمالی

Trusting Social یک شرکت فین‌تک مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از فناوری داده‌های بزرگ و داده‌های اجتماعی، وب و موبایل، انقلابی در اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری ایجاد کرده است. راه حل این شرکت به وام‌دهندگان در بازارهای نوظهور این امکان را می‌دهد تا به میلیاردها مصرف‌کننده (وام‌گیرنده) دسترسی داشته باشند که توسط دفاتر اعتباری تحت پوشش نیستند.

این شرکت در سال 2013 در سنگاپور تأسیس شده است و طبق ارزشگذاری انجام شده در سال 2022، ارزشی بیش از 260 میلیون دلار دارد. Trusting Social در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر ویتنام، اندونزی، هند و فیلیپین دارد که به آنها خدمات سریع و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. همچنین بیش از 1 میلیون وام‌گیرنده به صورت ماهانه از طریق فرآیندهای مربوط به اعتبارسنجی در این شرکت تأیید می‌گردند و تاکنون بیش از 800 میلیون دلار اعتبار به متقاضیان به صورت شخصی اعطا شده است.

 

خدمات Trusting Social

خدمات Trusting Social کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به بیش از 3 میلیارد فرد در تمام دنیا که فاقد حساب‌های بانکی بوده و به انواع خدمات بانکی دسترسی ندارند، ارائه می‌شود. این خدمات عبارتند از:

Trust Score:

در این بخش از مجموعه قدرتمند داده‌های کلان، اعتبارسنجی جایگزین مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزیابی تقلب برای بازنگری محصولات مالی و ارائه آن به بخش‌های فاقد خدمات استفاده می‌شود. Trust Score به عنوان امتیاز اعتباری جایگزین شناخته می‌شود که دقیق‌ترین امتیاز بوده و به‌طور منحصربه‌فرد برای 500 میلیون مصرف‌کننده فاقد بانک در آسیا در دسترس است.

برجسته‌ترین روش در ارزیابی اعتباری متقاضیان، بررسی شماره تلفن و اطلاعات تلفن همراه آنها است. این روش امکان وام دادن به مصرف‌کنندگان فاقد حساب بانک را فراهم کرده و به حداقل رساندن خطرات اعتباری و تقلب و ارائه محصولات شخصی‌سازی شده را برای به حداکثر رساندن سودآوری و سهم بازار فراهم می‌کند. نتایج اعتبارسنجی با استفاده از داده‌های جایگزین همانند داده‌های بر بستر تلفن همراه، نتایج زیر را به همراه داشته است:

  • کاهش 63 درصدی زیان‌های اعتباری در انواع کارت‌های اعتباری
  • کاهش 50 درصدی زیان‌های اعتباری در وام‌های شخصی بدون وثیقه
  • کاهش 63 درصدی زیان‌های اعتباری در وام‌های مصرفی بادوام
  • کاهش 48 درصدی زیان‌های اعتباری در وام تأمین مالی وسایل نقلیه

کاهش 50 درصدی زیان‌های اعتباری، افزایش سرعت در اخذ اعتبار، ارائه محصولات رقابتی با قیمت‌گذاری مبتنی بر میزان ریسک اعتباری و بهبود تجربه مشتری، از عمده دلایل علایق مردم به این نوع اعتبارسنجی است.

Fraud Score:

این شرکت با استفاده از الگوریتم‌های اعتبارسنجی خود قادر به پیش‌بینی احتمال ورشکستگی و تقلب اشخاص حقیقی و حقوقی در پلتفرم‌های اینترنتی است. براساس گروهی از داده‌های مخابراتی، احتمال تشخیص چندین نوع کلاهبرداری وجود دارد.

Trust Identity:

این برنامه یک راه‌حل کامل تشخیص و احراز هویت دیجتال است که مبتنی بر تشخیص چهره و متن بوده و در آن تأیید هویت دیجیتال و یا تشخیص تقلب از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌پذیرد. Trust Identity توانایی بالایی در دقت تشخیص چهره و شناسایی انواع کارت‌های هویتی دارد. طبق پژوهش‌های انجام شده، این برنامه 40 برابر سریع‌تر و بیش از 20 برابر دقیق‌تر از عملکرد انسان (کارشناس) در تأیید هویت اشخاص است.

ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه به مشتریان:

Trusting Social مشتریان را بر اساس دیدگاه‌های اعتباری خود (ریسک اعتباری، درآمد، اشتغال، تمایل به استقراض و محل زندگی) گروه‌بندی می‌کند و با بانک‌ها برای طراحی وام‌های شخصی از پیش تأیید شده، کارت‌های اعتباری و خطوط اعتباری برای هر یک از بخش‌ها در تعامل است.

 

بزرگترین رقبای تجاری Trusting Social

شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک و به ویژه پلتفرم‌هایی که به طور ویژه در زمینه ارائه تسهیلات آنلاین فعالیت می‌نمایند جزء بزرگ‌ترین رقبای تجاری Trusting Social محسوب می‌شوند. Avant، CredoLab، OnDeck، Credibly و Credify از جمله رقبای Trusting Social هستند.

دیدگاهتان را بنویسید